Paks

PaksPort elnevezésű kikötőnk a Duna jobb partján az 1528-1529-es folyamkilométerek között helyezkedik el. A kikötő logisztikai csomópontként működik, vasúti és közúti szállítmányozási szolgáltatásokat is kínálunk a 65.000 tonnás tárolási kapacitás mellett.

Paks Kikötő I. terminál
A Duna 1527 + 939 fkm és 1528 + 124 fkm jobb parti szelvényei között helyezkedik el. A terminál típusa folyami nyíltvízi kikötő.
Ezen a terminálon egy úszóműves hajóállás található, amelynek pontos helye a Duna jobb partján az 1527 + 954 fkm. A hajóállás szélessége 25 méter, a rendeltetése közúton szállított ömlesztett gabona vízi szállítójárműbe történő berakása.
A hajók kikötőse úszóműhöz történik, amely két támdoronggal és a kikötőbakokhoz rögzített sodronykötelekkel van a parthoz kapcsolva. A vízi szállítójárműbe történő berakodás a parton kialakított garat és a hozzá kapcsolódó két szállítószalag segítségével történik.
A berakodásra szánt áruk mérlegelésére egy 60 tonnás hitelesített hídmérleg áll rendelkezésre.

Paks Kikötő II. terminál
A Duna jobb partján az 1528 + 500 fkm és az 1529 + 100 fkm közötti szakaszon helyezkedik el. A terminál típusa folyami nyíltvízi kikötő, amelyen két hajóállás található. 

Úszóműves hajóállás
Az úszómű a Duna jobb partján az 1529 + 000 fkm-nél helyezkedik el. A hajóállás szélessége 25 méter, típusa folyami nyíltvízi kikötő, a rendeltetése közúton szállított ömlesztett gabona vízi szállítójárműbe történő berakása. 
A hajók kikötőse úszóműhöz történik, amely két támdoronggal és a kikötőbakokhoz rögzített sodronykötelekkel van a parthoz kapcsolva. A vízi szállítójárműbe történő berakodás a parton kialakított garat és a hozzá kapcsolódó két szállítószalag segítségével történik. A berakodási kapacitás cca. 250 tonna/óra.
Az úszómű mellé legfeljebb 2 db nagyhajó köthető ki.

Függőleges partfal
Pontos helye a Duna jobb partján az 1528 + 820 fkm. A függőleges partfal és a rézsűs partszakasz mellé együttesen legfeljebb 2 db nagyhajó köthető ki. A hajóállás rendeltetése ömlesztett áru, darabáru és/vagy konténerek víziút és közút között átrakása autódaru segítségével, lehetőség van veszélyes áruk (ADN) rakodására is. A 100 méter hosszú partfalon az átrakási műveletet egy Sennebogen 850m típusú ipari átrakógép végzi. Be- és kirakodási kapacitás cca. 200 tonna/óra.

A berakodásra szánt áruk mérlegelésére egy 60 tonnás hitelesített hídmérleg áll rendelkezésre.
A terminálon közel 17.000 m2 területen síktárolók kerültek kialakításra. A tárolók egy része modern felsőpályás betárolórendszerrel van ellátva, de vannak tárházak, melyekbe közvetlen borítással tárolható be az áru. A zárt raktárak mellett rendelkezésre áll egy fedett, nyitott szín is, amelyben darabáruk elhelyezésre van lehetőség. További szolgáltatások a kikötőben: ömlesztett áru lágyfalú konténerbe (bigbag) csomagolása, bérmérlegelés, a termináltól 200 méterre található közforgalmú vágányon vagon be- és kirakodás.

A terminál logisztikai csomópontként működik, a Magyar Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) 2017-ben intermodális logisztikai szolgáltató központtá nyílvánította, hiszen lehetőség van közútról vízre, vízről közútra valamint közútról vasútra és vasútról közútra történő közvetlen átrakásra is. 

Letölthető dokumentumok:
LSZK minősítés
Kikötőhely törzskönyve (orosz nyelven: Паспорт причала Сигнус II RU)

Kapcsolat:
Fritz József
Telefon: +36 (20) 406 8961
E-mail: paksport@sygnus.hu

Megközelítés:
A kikötő megközelíthető a 6-os számú főútról és az M6 autópályáról is.

Cím: 7030 Paks, Kikötő u. (012. hrsz.)
GPS koordináták: 46.604749, 18.855499 (46°36’17.1″N 18°51’19.8″E)

A SYGNUS Kft. intermodális kikötő-hajórakodó kapacitásának fejlesztésére irányuló projektje
Azonosítószáma: GOP-3.2.1-09/1-2009-0001

A SYGNUS Kft. technológiai fejlesztése a jövedelemtermelő képességének megerősítése érdekében
Azonosítószáma: GOP-2.1.1-09/A-2009-2276

Belső úthálózatfejlesztés a paksi Sygnus kikötőben
A Sygnus Kft. paksi kikötője jelentős mennyiségű, éves szinten mintegy 800 000 tonna ömlesztett gabonát és olajos magvakat mozgat meg. A megnövekedett forgalom szükségesség tette a belső forgalom egyirányúsítását. Mindez szükséges baleset megelőzési szempontból, de leginkább a folyamatos ki-be szállítások és a hajórakodás zavartalan működéséhez. A támogatásnak köszönhetően lehetővé válik a kikötő intermodális forgalmának növekedése, gyorsabbá válik a hajórakodás és ki-betárolás, a forgalom egyirányúsításával elkerülhetővé válnak a kikötő területén lévő dugók. A projekt keretében 405 méter betonút épül a Sygnus Kft. területén. 
Azonosítószáma: KÖZOP-4.6.0-14-2014-0017
Projekt tervezett befejezési dátuma: 2015. augusztus 31.

Partfalépítés a paksi Sygnus kikötőben
Azonosítószáma: KÖZOP-4.1.0-13-2013-0004 
A projekt kezdete 2015. május – fizikai megvalósításának időpontja: 2015. október 31. 
A KÖZOP-4.1.0-13-2013-0004 projekt bemutatása 


Tekintse meg cégünk
promóciós pályázati kisfilmjét

A Sygnus Kft. 2015.10.30-ig befejezte a komplex intermodális logisztikai központ fejlesztésére irányuló beruházást, aminek a keretében az alábbi elemek valósultak meg. 
Azonosítószáma: GOP-3.2.1-11-2013-0004 

Projekt tartalma:

  • beszerzésre és üzembehelyezésre került egy rakodógép.
  • befejeződött az ERP rendszer moduljainak a fejlesztése, valamint a kapcsolódó hardver eszközök beszerzése.
  • befejeződött a komplex biztonságtechnikai rendszer kialakítása.
  • befejeződött a fedett-nyitott tároló építmény és a féltetős fedett tároló kivitelezése.
  • befejeződött a kikötői terület teljes feltöltése.


Közreműködő szervezet: Nemzetgazdasági Minisztérium
1139 Budapest, Váci út 83., Center Point Irodaház
e-mail: gazdasagfejlesztes@ngm.gov.hu
hiperhivatkozás: www.palyazat.gov.hu 
GOP-3.2.1-11-2013-0004 adatlap letöltése 

Rugalmas foglalkoztatás bevezetése a SYGNUS Kereskedelmi Kft-nél 
Azonosítószáma: GINOP-5.3.2-16-2017-00593 
Támogatás mértéke: 100% 
Szerződött támogatás összege: 14 910 032 Ft 
Projekt tervezett befejezési dátuma: 2018.07.30. 

A cég számára kiemelt fontosságú a munkatársak megtartása, a dolgozók elégedettségének, a vállalkozás flexibilitásának növelése, valamint a cég versenyképességének erősítése, melyet a rugalmas foglalkoztatási forma bevezetése elősegít. A projekt keretében 9 fő munkavállaló munkaköre kerül átalakításra. Az új foglalkoztatási formák bevezetéséhez kapcsolódó szervezetfejlesztési, munkaügyi, IT és jogi tanácsadásra is sor kerül. A rugalmas foglalkoztatáshoz kapcsolódó változások sikeres bevezetését képzések és műhelymunkák, illetve vezetői coaching segíti elő. A hatékony munkavégzés érdekében informatikai eszközök beszerzése is a fejlesztés részét képezi. Az átszervezési folyamatot munkahelyi mentor támogatja. A Nemzetgazdasági Minisztérium által támogatott projekt az Európai Szociális Alapból és hazai központi költségvetési előirányzatból vissza nem térítendő támogatás formájában kerül finanszírozásra.